zondag 20 augustus 2017

Deens blauw.

Als we op vakantie zijn probeer ik altijd iets leuks uit het land of plaats waar we zijn als souvenir mee te nemen.
Nou heb je in Zweden natuurlijk de loppis en daar heb ik al heel wat moois gevonden. In Denemarken was me dat de vorige keren (1997, 2009) niet zo opgevallen (ik denk dat ik er toen ook nog niet zo mee bezig was) maar je hebt er wel degelijk loppis/loppemarked.
We zagen er heel wat onderweg maar heel veel waren alleen op zaterdag of zondag open:-(
Toen we in Nakskov waren zag ik ook een grote loppemarked maar helaas ook alleen op zaterdag open (er lagen prachtige spullen in de etalage) maar na een stukje verder te hebben gelopen zag ik ineens een winkel met heel veel oud servies in de etalage. Daar moest ik even naar binnen en werkelijk waar het was prachtig!!! Ik was zo onder de indruk dat ik niet eens foto's heb gemaakt of weet hoe de winkel heet. Er was van alles!!! In het achterste deel van de winkel keek ik helemaal mijn ogen uit, bijna alles blauw/wit. Ik had er wel uren kunnen rondkijken maar ja man en hond stonden voor de winkel te wachten, Ik nam wat blauw emaille mee :-)
De dag erna zagen we onderweg een bord Loppis en we (eigenlijk ik) besloten even te gaan kijken, het was bij een ouder echtpaar, die aan de thee zaten in de serre, in de tuin. Ik dacht nog ik ga weer terug maar ze hadden me al gezien. Onder een grote partytent stond van alles uitgestald. Ik vond nog een paar leuke blauwe bordjes en een kruidenpotje. Meneer blij en ik blij!!! Mooi Deens blauw gescoord.
 Mijn blauw emaille.......
 .......is dit Madam Bla.........
 ....of heeft dat echt een merkje???
 Een leuk kruidenpotje en 3 bordjes van B&G Copenhagen Porcelain
 Jule aften 1978: Julefortaelling.
 Jule aften 1980: Jul i skoven.
 Jule aften 1971: Jul i hjemmet.
 Het blauwe kannetje had ik hier laatst in het dorp gekocht, past er mooi bij.
Fijne week.

7 opmerkingen:

  1. Leuke borden heb je gevonden. We moeten onze eerste loppis in Denemarken nog bezoeken :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor !!...fijne week liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie blauwe vondsten heb je op de kop getikt!!!
    Zeepbakje heb ik in het wit,is nog van mijn oma zaliger geweest.
    Wanneer ze iets bakten voor bij de avondboterham nam ze haar koekenpan mee naar het gasstel in de serre,daar aan het raamkozijn hing het bakje,niet voor de zeep maar voor de afgebrande lucifers.
    Roep al jaren dat ik niks meer aan oude of antieke spulletjes koop na meer dan 50 jaar verzamelen.
    Maar op de dag dat ik deze kleur emaille tegen zou komen zou ik mijn belofte voor even verbreken.

    Geniet van je leuke aanwinsten.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie schatten heb je verzameld! Ik hou van dat blauwe emaille. Kom het snel in real life bekijken. :-)) Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne spulletjes heb je gevonden. Tja blauw he...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! En het kruidenpotje al helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blauwe vondsten uit Denemarken.

    BeantwoordenVerwijderen