maandag 28 maart 2016

Tweede Paasdag.

Sinds negen jaar geleden geeft 2e Paasdag een beetje een dubbel gevoel. Negen jaar geleden overleed mijn vader op 2e Paasdag, geheel onverwacht. Het was op een heel andere datum hoor maar toch.....
Het afgelopen weekend was echt een familieweekend. Zaterdag werd mijn moeder 83, ik was de hele dag bij haar om een beetje te helpen met alles, maar je kon er niet aan kijken of ze was zelf alweer bezig. Gisteren kwamen ze hier, Paasbroodjes en eieren eten, ook weer erg gezellig en straks gaan we nog even koffieleuten bij mijn zwager en schoonzus.
De weken vliegen om en omdat ik nog steeds ook voor mijn collega werk kom ik niet aan veel andere dingen toe.
Op de valreep zette ik alle viooltjes nog gauw in potten en scharrelde ik nog wat schaapjes, kipjes en eieren bij elkaar.
Ook trakteerde ik mezelf op twee nieuwe boeken waaruit ik straks iets moois wil maken (als ik weer wat meer tijd heb). Ik werd helemaal enthousiast door de mooie poppen van Karin ( blog Brocaatje at Home), het lijkt me erg moeilijk maar ik wil het toch eens proberen.
Fijne week.....
 De paaseieren, boven:mooie houten, onder: echte, er bleven er maar 3 over...

 De gedekte tafel met allemaal lekkere broodjes...
 De viooltjes nog gauw in potten..........

 Geen werk in uitvoering dit jaar in het Zweeds huisje, jammer.........
En uit deze boeken wil ik straks iets moois maken, verheug me er nu al op.

2 opmerkingen:

  1. Die poppen....Ik vind ze zo mooi. Ik heb er al eens op geboden bij een veiling en gekeken of ik er eentje kon kopen. Niet te doen. Zelf maken word bij mij vrees ik niets. Als jij nu flink gaat oefenen en er eentje voor mij maakt voor een vriendenprijsje.....(Grapje ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zulke dingen blijven nooit onvergeten.
    Fijn dat jullie wel mooie dagen hebben gehad!
    Ik vind die poppen heel mooi, ben benieuwd als jede tijd krijgt hoe ze wordt!

    Liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen