zondag 20 maart 2016

Rommelmarkt en mazzeltje.

Gisteren was de jaarlijkse rommelmarkt van Cmv Wilhelmina, de muziekvereniging waarin ik ook mag mee spelen.
Elk jaar na de zomervakantie begint het inzamelen weer, en mag iedereen de spullen waar hij/zij van af wil brengen naar het Wilhelminahuis. In de loop van het jaar wordt het er steeds voller en voller.
Donderdagavond na de repetitie werd er begonnen met het leeg halen van de grote zaal (instrumenten, stoelen e.d. eruit) en werden de tafels vast klaar gezet. Vrijdag werd alles uitgestald, een hele klus, maar met hulp van iedereen lukt het wel altijd weer. Vrijdagmiddag heb ik ook nog even geholpen, en toen vond ik een mooi kannetje, Rörstrand kopjes, een mooie oude beschuitbus, en wat oude Poppenhuis bladen. Voor een mooi bedrag mocht ik het meenemen.
Gistermorgen om 9.00 gingen de deuren los en begon de rommelmarkt, de eerste mensen stonden er voor 8.30 al!! Wat een drukte, er werd veel verkocht, er bleef ook heel wat over, maar het heeft weer een mooi bedrag opgeleverd. Voor herhaling vatbaar denk ik.
 Een overzicht van de grote zaal vlak voor de opening.
 Dit is slechts een gedeelte van de spullen want er is ook een zaal met boeken, films e.d. en een zaal met elektronica, gereedschap, naaimachine's, kinderwagens e.d.

 Hier mijn vondsten: 6 kopjes, 5 schoteltjes (wel overal kleine hoekjes af, maar ben er blij mee!)

 Het kannetje en de beschuitbus!

 De poppenhuisbladen voor leuke ideetjes hoop ik.
 Inmiddels staan ze tussen het andere wit/blauw in " mijn" kast.

4 opmerkingen:

  1. Die kan komt mij heel bekent voor die heb ik van Katrien gekregen! Jij had echt veel mazzeltjes. En ik ook omdat jij voor mij gespeurd had! Nogmaals dank, XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ik beken, ik lees af en toe nog wat... Ik herken de kan. Wat leuk dat jullie nu dezelfde hebben.

    BeantwoordenVerwijderen