woensdag 22 juli 2015

Jeugdsentiment........

Terwijl ik nog steeds op zoek was naar die speciale stekker (in de schuur, op het zoldertje, in de kasten, op zolder) kwam ik van alles tegen. Ik kan namelijk niet zo goed dingen wegdoen en wie wat bewaart heeft wat.
Ik vond o.a. dit rode koffertje!!!!
Vol met kleine popjes, barbies, kleertjes, schoentjes, laarsjes, tasjes etc.
Ook vond ik deze kleine beestjes weer, en de pinguin in het flesje. Dit flesje stond vroeger in mijn oude letterbak (ligt ook nog ergens op zolder).
Het beertje is net zo oud als dat ik ben.
Ik vond ook de sofa (werd gebruikt als bank en bed) voor mijn barbie.
Mijn barbie heet Francie, en op internet staat: Francie was Barbie's MOD cousin.
Ook vond ik Tutti (klein zusje van Barbie??).
Leuk om alles eens weer te bekijken, wat heb ik er veel mee gespeeld.
En hoe leuk het vinden van deze spullen ook was, ik had nog steeds die stekker niet gevonden en die moet mee op vakantie!!

Vanmiddag ging ik boodschappen doen met mijn jongste zoon, ik draaide me om in de schuur, en wat zie ik daar hangen aan de haak waar onze oude jassen (voor honden uitlaten) hangen: juist, de stekker.
Gelukkig gevonden en bovendien mooie herinneringen opgehaald.
 Het rode koffertje met inhoud!!!
 Hier de drie beestjes.....
 Klein hondje, gekregen van mijn ouders.
 Klein muisje, gekregen van mijn opa en oma. Alle kleinkinderen kregen er één, allemaal een andere kleur. Het beestje had een hele zoete geur.
 Dit hondje komt uit Duitsland, volgens mij van reclame o.i.d., ergens moet ik ook nog een klein Mainzelnmänchen hebben.
 De pinguin in het flesje................
 Mijn allereerste beertje............
 Dit is Francie (jammer genoeg is haar gezichtje een beetje verkleurd). Onder: Tutti en Francie.

 Echt jaren zeventig stoeltjes, helaas kapot. En onder: de poppenhuispoppetjes, die sleepte ik in een sigarendoosje overal mee naar toe. Ze komen nu mooi weer van pas, net als het tafeltje en stoeltje.

2 opmerkingen:

  1. Fantastisch, een bewaarde schat! Ik kan ook af en toe nog zo genieten van zulk soort dingen uit m'n jeugd. Zuinig bewaard.
    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om zo'n schat te vinden zeg. Jeugdsentiment op en top! En fijn dat je je stekker hebt gevonden! Fijne vakantie!!! Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen