zondag 5 juli 2015

Te warm...................

........om ook maar iets te ondernemen.
(Natuurlijk doe ik wel de dingen die moeten zoals stofzuigen, boodschappen doen en koken maar alles rustig aan) Het is slechts 25,5 graden hier in huis, maar met de blower erbij aan is het te doen.
Graag was ik meegegaan naar de erffair in Hellum maar afgelopen vrijdag moest ik werken, gisteren hebben we nog overwogen om te gaan maar ik vond het toch te warm. Gelukkig kon ik toch even sfeer proeven bij Pippa's Hus. Mooie foto's Esther !!
Beetje kalm aan dus momenteel, want ik kan niet zo goed tegen de warmte: wat bladeren in tijdschriften, lekker in de schaduw buiten (meestal 's avonds pas) of een stukje wandelen, een toertje breien (ja ben begonnen met nr. 3).
Vandaar ook wat foto's van de tuin, nog veel planten/bloemen in knop.
Komende week wordt het gelukkig iets minder warm. Fijne week!!
 Knoppen in de hortensia............
 Bloemetjes in de bramenstruik..................

 Vlinderstruik en stokrozen.............

 De kamperfoelie (ruikt straks zo heerlijk)...........






 Een hele teil vol zaaigoed, ben benieuwd wat er gaat bloeien.................en het hartje op de achterdeur.

7 opmerkingen:

  1. Gelukkig wordt het wat minder warm de komende dagen. Het is idd maar het beste om je een beetje te richten naar het weer. Ik heb ook weinig HH gedaan, dat komt deze week wel weer. Maar je tuin vaart wel bij de zon, prachtig!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tuinfoto's.
    Ik ben ook geen fan van dit hete weer. Gelukkig hebben we enorme bomen in de tuin, natuurlijke schaduw is toch het lekkerst.
    Rustig aan maar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rustigjes aan lijkt me ook helemaal niet verkeerd. Mooi rondje tuin, leuk idee van teil met zaaigoed. Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's.
    Ik hou van zomer maar ook niet van hittegolf hoor haha het was mij ook echt te warm ;)
    Fijne dag.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's van je tuin. De fair was s'ochtends nog redelijk te doen. Maar die warmte, pfff echt vreselijk. Ik moest zaterdag werken, ik lag er bijna naast zo ontzettend warm in ons 3-delig kostuum!!!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan ook niet best tegen hitte, anders waren we misschien wel aan de Méditerranée gaan wonen :-). Inderdaad rustig aan. Ook hier werd het zelfs 32 graden. Je stokrozen staan al mooi in de knop! Mijn zaaigoed is niets geworden. Maar ik had gelukkig een wijs besluit genomen, ik zaaide van jouw stokrooszaden slechts de helft, die eerste helft is dus gewoon verrot door het extreem koude voorjaar met veel neerslag. Nu ben ik opnieuw begonnen om toch te proberen planten te hebben voor de herfst. Ze zijn immers toch 2-jarig en misschien is de natuur dan zelfs wel beter nagebootst. Het is hier eerder herfst, dus kan ik ook eerder zaaien :-). Ik hoop nog steeds op stokrozen!
    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's uit je tuin, Marga!
    Ik leg het bij de warmte af. Slaap 's nachts met een ijszak.
    Met een paar dagen 19 graden, ik zie er naar uit.
    Maar ik mopper niet, hoor!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen