dinsdag 7 oktober 2014

Poffert......

Omdat het erg herfstig weer is binnenshuis maar vertier zoeken.
Vroeger kregen we op het verjaardagsfeestje van een schoolvriendinnetje i.p.v. pannenkoeken of patat: poffert. Ik heb het daarna nooit meer gehad tot ongeveer 2 jaar geleden toen de overbuurvrouw van mijn moeder er één voor ons maakte. Lekker !!!!
Een tijdje geleden zag ik bij Blokker poffertpannen en ik kocht er één. Eerst onder in de kast gezet. Een paar weken geleden was er braderie/markt bij ons in het dorp en bij een kraampje zag ik deze mix voor poffert. Dus vandaag aan de slag.
Je hoefde alleen boter, eieren en water toe te voegen, ik deed er ook twee appels en een beetje kaneel bij. Even mixen en in de poffertpan. Deksel erop, en daarna in 2 uren au-bain marie laten gaar worden. 10 minuutjes afkoelen en.........kijken of de poffert gelukt is.
Ik heb direct even een stukje (warm) geproefd....en het was heerlijk, met een beetje gesmolten boter en bruine suiker.
Een heerlijk Gronings streek gerecht.
Volgende keer ga ik het beslag zelf maken, er staan genoeg recepten op internet.
Als je het ook eens gaat proberen, succes en eet smakelijk!!!!


 Ziet er heerlijk uit toch???













2 opmerkingen:

  1. Leuk blog!
    Blauw is ook één van mijn favorieten...aquablauw vooral.
    Die blauwe borden hebben wij ook.
    Gezellig ziet het er uit bij jullie.
    Groetjes, Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen