dinsdag 14 oktober 2014

"Mijn" kast.

Mijn kast is natuurlijk niet mijn kast maar onze kast.
In de kast staan wel hoofdzakelijk spullen van mij.
Mien pronkjewailtjes.
Volgens de mannen hier in huis grotendeels
rommel en prullaria.
Maar ik ben er blij mee.  Er staat van alles in. Oude foto's van mijn ouders, schoonouders, grootouders. Souveniers uit Noorwegen en Zweden, mijn oude lampion die mijn vader maakte van een blik. Mijn geboortekaartje, een truitje en gebreid borstrokje van toen ik een baby was, kleine poppetjes waar ik vaak mee speelde en die ik in de een blauw plastic sigarendoosje overal mee naar toe nam. Oud bestek, glaasjes en borden. Mijn poesiealbum, en een gedeelte van het trouwservies van mijn ouders. Kortom een kast vol dierbare herinneringen.
 Boven: mooie vaasjes voor de kast, onder: deze oude trouwjurk aan de kast was een cadeau voor mijn zus.
 Bordjes van Carl Larsson, en Rorstrand Ost India kopjes, mijn popjes etc.


 Oude blauwe kan van mijn moeder, oude spaarpot van mij......
Oude kopjes (die met de poesjes kreeg ik toen ik één jaar werd), mini schilderijtje van Riekele Prins

Dit is een gedeelte van het trouwservies van mijn ouders, lang niet meer compleet, maar ik vind het nog steeds mooi.

2 opmerkingen:

  1. Helemaal mijn smaak de spulletjes in jouw kast. Echt mooi, waardevol en vaak met mooie herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen