vrijdag 20 oktober 2017

Op de tafel...

...staat sinds vorige week deze oude weegschaal.
Dat komt zo: bijna twee weken geleden kreeg ik 's morgens een app-je van mijn vriendin van Pippa's Hus. Ze zei dat ze die dag wel even tijd en zin had om bij Loods G te kijken. Nou wilde ik daar al een tijdje graag even kijken dus gingen we 's middags gezellig op pad. Nou is het wel bekend dat degene in wiens gezelschap ik verkeerde ook graag rommelmarkten, kringloopwinkels, vintage etc bezoekt dus reden we van hot naar her en kwam ik in "winkels" waar ik nog nooit eerder was geweest. LEUK!!! Zo kwamen we ook bij the Vintage Indusrty aan de Ulgersmaweg in Groningen.
Daar stonden o.a. oude weegschalen, en die vind ik mooi. Vanuit een ooghoek zag ik boven op een stelling een blauwe weegschaal staan!!! Nou heb ik een oude weegschaal natuurlijk heel erg nodig, dus niet. Maar ik kon hem niet vergeten. Dus vorige week ging ik met mijn man (en die houdt niet eens van oude spullen) terug naar the Vintage Industry. De weegschaal stond er nog en werd op mijn verzoek boven van de stelling gehaald. Toen hij daar zo voor mij op de grond stond viel hij best wel tegen. Veel roest en beschadigingen, de wijzer deed het niet meer en eigenlijk vond ik de blauwe kleur erg kil. Naast de blauwe stond nog een weegschaal waarvan je de kleur eigenlijk niet zo goed kon zien, zoveel stof lag er op. Na een beetje vegen kwam er deze warm gevlamd donkerrood/bruine kleur onder vandaan. Veel minder beschadigingen, de wijzer werkt, kortom ik vond/vind hem prachtig!!! Dus dit is hem geworden, loodzwaar en van alle stof ontdaan staat hij nu te pronken op tafel.
Overigens kwamen we die zaterdag uiteindelijk bij Loods G, daar vond ik tussen heel veel spullen ook nog dit oude bedje, prima geschikt voor de popjes.
Fijn weekend!
 En ondanks dat ik hem niet echt nodig had staat het toch mooi!!!
 En nog een Hollandse ook!



 En het poppebedje, Sterre slaapt alleen nog maar.

9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige vondsten, geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk dit soort vondsten! Dat is echt genieten! Ik zie ook het boek van Yvon Jaspers liggen, die heb ik toevallig vanochtend gekocht:) het is echt een heerlijk boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat staat hij prachtig! Hij is echt heel erg mooi. Ik ga hem maandag uitgebreid bewonderen. :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is prachtig Marga en wat een leuke deegroller ook. Het boek van Yvonne Jaspers, ja, het kon eigenlijk niet missen dat het je aan zou spreken, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat bijzonder ...en wat zal Sterre blij zijn met haar bedje zo liefff...fijne zondag liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marga, zag je blog bij Pippa’s Hus ;) Ga je meteen volgen, je weegschaal is prachtig 👍🏻 groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toen in in Zweden was zag ik ook een hele gave groene, zoooo getwijfeld, maar niet meegenomen. Later sprak ik iemand met een waanzinnig tof caravannetje (constructam).Zij had ik precies diezelfde kleur een naaimachine gekocht, ik vertelde haar over de weegschaal en tipte haar, zij kocht hem. Daar werd ik ook weer blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor. Ook dat bedje is leuk. En Sterre? Ook zelfgemaakt?

    Groetjes Thea

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb Sterre vorig jaar tijdens een poppencursus bij Blomsterstuga gemaakt.

      Verwijderen