zondag 15 oktober 2017

Meer groen in huis.

Toen wij 31 jaren geleden in ons eerste huisje samen begonnen hadden we overal groene planten.
De vensterbanken stonden vol, hangers voor het raam en een paar grote planten op de grond of op een hoektafel. In de loop der jaren werden het er steeds minder, kindertjes over de vloer en later de honden. Uiteindelijk bleven er maar vier over, twee in de vensterbank, één op tafel en één boven op de kast.
Tot een paar weken geleden!
Eigenlijk tegelijk wilden we (mijn man en ik) wel weer wat meer planten, boven (in de studio/werkkamer) en in de woonkamer.
Dus wij naar de bloemist hier in het dorp. Keuze genoeg!!!
Met een kar vol gingen we weer huiswaarts.
Twee gingen er mee naar boven, de rest kreeg hier beneden een plekje.
Nou hebben sommige planten best een beetje ruimte nodig en zouden ze beter uitkomen op zo'n mooi plantentafeltje. Mijn oma had vroeger hele mooie maar ja die zijn allang weg.
Hier in het dorp heb je "De Winkeltjes", meerdere winkeltjes in één pand en ik meende dat ik daar één had gezien. Ik er heen en inderdaad er was een plantentafeltje, blauw!!! en maar € 10,00.
Die wilde ik wel mee, toen zei de verkoopster dat ze er nog één had en ook die was mooi dus ook maar mee.
De planten komen nu veel mooier uit, heerlijk dat groen in huis. Hier een paar op de foto.
Fijne week.
 De kleuren van deze plant vind ik zo mooi!!!.......en het blauwe tafeltje natuurlijk ook.

 Fijne varen op het andere tafeltje..........en een witte orchidee.

 Kindje op moeders schoot...............en nog een blauwe emaille emmer, ook van de Winkeltjes.

3 opmerkingen:

  1. Nou wat leuk!....ja planten zijn weer helemaal hot hoor!....fijne week liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er gezellig uit. Ook hier al een enkel plantje. Je tafeltjes zijn zo leuk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig, ik herken het, vroeger had ik ook veel planten :)
    Toen een hele poos heel weinig.
    Wij zijn pas verhuisd en nu ben ik weer planten aan het verzamelen, moet zeggen mijn vingers zijn minder groen ;) Ken je het pannekoek plantje, dat is een heel makkelijk plantje :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen