zondag 31 januari 2016

Eland(sticker).

Sinds 2005 waren wij geregeld in Scandinavië, (2005,2007,2008,2010,2013 in Noorwegen, 2011 in Denemarken, 2012,2014 en 2015 in Zweden). En in Scandinavië zijn elanden!! Ik weet niet precies wat, want echt mooi zijn ze niet, maar ik heb er wat mee.
Overal kom je waarschuwingsborden tegen dat ze er zijn, maar wij zagen ze nooit (tot 2013). Ik denk dat ze altijd net zelf op vakantie waren als wij daar waren :-(.
Nou gingen wij de eerste jaren naar Noorwegen altijd met een VW Transporter van een vriend van ons. Lekker makkelijk, je hoefde niet nadenken over wat wel en niet mee kon, ruimte genoeg.
We overwogen wel eens zo'n stickertje te kopen van een eland, maar ja op een auto van iemand anders plak je natuurlijk geen sticker, dat was ons vast niet in dank afgenomen, en we hadden er ook zelf niks aan. In 2011 gingen we met eigen auto (oude Mercedes) naar Denemarken maar daar zijn geen elanden. In 2012 ook met eigen auto naar Zweden, maar er waren alleen zwarte stickers en je raad het al, wij hadden ook een zwarte auto. In 2013 hetzelfde verhaal. Ook afgelopen jaar gingen wij met onze nieuwe (2de handse, Zweedse) auto naar Zweden en keken we weer naar stickers. We hadden gelezen dat in Lagan een elandenpark was met de grootste souvenierswinkel!! Nou daar moesten wel stickers zijn toch. We reden naar Lagan en bezochten de winkel, ik vond het erg tegenvallen. Er waren wel stickers maar alleen zwarte en hele felle kleuren en dat vonden we niet mooi op onze weer zwarte auto. Uiteindelijk vonden we een stickervel waar meerdere stickers op zaten, zwarte stickers met een wit randje er omheen. Dat kon natuurlijk ook prima dus kochten we die.
Terug bij de tent maakten we de verpakking van de stickers open en wat denk je, zat het witte randje alleen op de achtergrond en niet op de sticker zelf. Hadden we dus nog geen sticker!
Uiteindelijk is het terug in Nederland gelukt bij een bedrijf in Nederland. We hebben nu een klein zilverkleurig elandje achterop de auto.
 De auto waar we vier keer mee naar Noorwegen mochten............
 Eerste keer Zweden in 2012.......
 Noorwegen 2013....
 En hier Stockencamping, 2015.
 En omdat we er toch al waren voor de winkel, ook nog even bij de elanden in het park gekeken.

 Lief he dat jonkie.......en dit was de grootste!!

 Hier het stickervel met het witte randje wat geen wit randje was :-(
Toch gelukt........gewoon hier in Nederland.                                                                                             

7 opmerkingen:

  1. Ik wist helemaal nog niet dat het toch nog gelukt was! Joepie! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kost even wat moeite maar dan heb je ook wel wat. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou had ik toch echt gedacht dat je voor een blauwe eland was gegaan ;)
    Mooi verhaal en fijn dat je nu een eland naar je zin hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag u blog via andere blogster, zo gaat dat, ik volg blogjes die te maken hebben met haken,koken,fotografie en leuke momenten uit ons leven, ik kijk naar om terug te komen, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag u blog via andere blogster, zo gaat dat, ik volg blogjes die te maken hebben met haken,koken,fotografie en leuke momenten uit ons leven, ik kijk naar om terug te komen, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja nu je het zegt, heb hier ook nog stickers liggen, drie formaten op één vel en ze zijn zwart. Nog nooit iets mee gedaan :-).
    En dat je er dan in NL voor slaagt!

    BeantwoordenVerwijderen