woensdag 31 december 2014

Oudejaarsdag...........

........voel ik mij altijd een beetje weemoedig. Denk altijd terug aan diegenen die ons lief waren en er niet meer bij zijn. Maar er is ook veel waar we op terug kijken en dankbaar voor zijn. Vanavond zitten we met z'n tweeen, de jongens vieren oud en nieuw ergens anders,,,,tja dat heet loslaten en blijft moeilijk. Gisteren had ik al een fotocollage gemaakt ter afsluiting van 2014 (met behulp van onze jongste zoon, want moeders snapte er natuurlijk niks van). maar vanmiddag zijn we omdat het zo mooi weer was nog naar Noordpolderzijl (een prachtig stukje Groningen) geweest. De foto's wil ik jullie niet onthouden.
We liepen een heel eind over de dijk, waren verkleumd en om op te warmen dronken we koffie (met notenkoek) in 't Zielhoes.

 Boven op de dijk over het water.......en aan de andere kant 't Zielhoes.
 In het uiterste noorden van de provincie Groningen, enkele kilometers ten noorden van het wierdendorpje Usquert, ligt Noordpolderzijl, het kleinste getijdenhaventje van Nederland. Eb en vloed hebben hier vrij spel en alleen bij hoogtij is het mogelijk om dit unieke haventje in of uit te varen.
 Noordpolderzijl dankt haar naam aan de afwateringssluis (zijl) die na de inpoldering van de Noordpolder in 1811 in de dijk werd aangebracht. Meer informatie op www.noordpolderzijl.nl

 Onze schaduwen tussen de meerpalen...............
 Het was er prachtig, erg mooie kleuren..........en zo stil........
 Lopen over de dijk......

 Vogels onderweg.............................naar de maan???????

 De zon was al aan het zakken..................

 ..................en toen in 't Zielhoes
 ....heerlijke koffie met notenkoek.
Allemaal een hele mooie oudejaarsavond en alle goeds voor 2015!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4 opmerkingen:

  1. Ik dacht al, Marga wat een mooie collage! Gauw vragen hoe ze dat heeft gedaan.
    Want ik kan dat zeker niet! De beste wensen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De collage maakte ik wel zelf, maar dan moet je even photoscape downloaden ( tip van Thuis bij Tjits). Lukt jou ook hoor. Xx

      Verwijderen
  2. Allereerst de beste wensen!
    Wat een prachtige foto's daar in het uiterste noorden van Groningen. Iets om te onthouden voor als we eens in NL zijn. Een kopje koffie bij 't Zielhoes lijkt me dan niet te versmaden! Gezellig!
    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb bijna je hele blog gelezen op deze -regenachtige- zondag en word er blij van. Eindelijk ook iemand die regelmatig z'n kopje koffie laat zien. Heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen