woensdag 3 december 2014

Gezocht........

...........een recept voor (Zweedse) wafels.
Binnenkort ga ik weer aan het bakken. Kniepertjes (recept volgt binnenkort) en wafels.
Nou maakte ik de wafels tot nu toe altijd van een pak van Homemade (alleen water toevoegen) maar ik wil nu graag zelf een beslag maken. Ooit vond ik een Noors recept maar die kan ik niet terug vinden en op de blog From Sweden with love vond ik ook een recept.
Ik keek in mijn Scandinavische kookboeken maar ook daar stonden geen wafels in, wel veel ander lekkers.
Wie kent een recept voor (Zweedse) wafels en wil het met mij delen ?
Verder ben ik druk aan het breien voor de kerstmarkt van 12 dec. a.s.: kerstballen, polswarmers.
Genoeg te doen dus.
Op 1 december kreeg ik via de mail de kerstkalender van Drops, ik zal proberen de kalender te plaatsen in dit blog. Als dat niet lukt kun je kijken op www.garnstudio.com

 De Scandinavische kookboeken, alleen al om de prachtige foto's zou je ze kopen.


 Ook dit boek is erg leuk, mooie dingen om te maken en recepten.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Marga,
    Ik heb even voor je gezocht op "Matklubben" (te vergelijken met bijv. Smulweb.nl).
    Hier vind je veel recepten voor wafels (våfflor). Als een je aanspreekt klikken op "läs recept". Ik weet niet in hoeverre je Zweeds kunt lezen, je kunt het laten vertalen door Bing, of als je Google Chrome hebt kan het daarmee. Vind je dat allemaal niks, dan mag je me gerust mailen dan wil ik het wel voor je omzetten.
    Dit is de link naar de recepten: http://www.matklubben.se/recept/v%E5fflor
    Succes en groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh fijn, ik zal gauw gaan kijken. Mijn Zweeds is niet zo goed, een paar jaar geleden begon ik heel enthousiast aan een cursus Zweeds, maar door omstandigheden is het er even bij gebleven. Ben wel van plan binnenkort weer te beginnen. Als ik er niet uitkom neem ik contact met je op. Bedankt.
      groetjes

      Verwijderen