dinsdag 23 januari 2018

Nog een poppenkind.

De vorige keer schreef ik al dat ik ook nog een patroon had om een pop te breien.
Zo ontstond afgelopen week Maartje.
Dit patroon is gelukkig in het Nederlands, het breien op zich was leuk om te doen maar ik vond het toch een hele klus.
Het meeste moeite had ik met de haartjes en natuurlijk weer het gezichtje.
Ik heb het al weer uitgehaald en opnieuw gedaan maar helemaal tevreden ben ik nog steeds niet.
Maartje is gemaakt van het garen Royal, en haar jurkje van restjes Colour Crafter.
Er staan nog meer variaties in het patroon dus Maartje krijgt vast nog wel eens een vriendinnetje.
Fijne week.

 Het breien van alle ledematen van Maartje, wat een draadjes om af te hechten :-(

 In het jurkje moesten extra streepjes anders had ik niet genoeg garen.

 Schoentjes met een bandje en een knoopje.
 En daar is ze dan, Maartje.
Haar haartjes zijn van Wild Large Loop Mohair.

12 opmerkingen:

  1. Wat is ze leuk! Ik zet nog even een linkje in mijn blog :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een mooi meisje! Daar mag je heel trots op zijn, ze is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor! Prima die haartjes en dat snoetje! Echt heel lief en mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Owww wat is ze leuk!!💙💙💙 liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel schattig...vast leuk om daar mee bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief! en een hele mooie kleurencombinatie natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Marga, ben even gezellig bij jou wezen buurten. Wat een lief popje heb je gebreid...en ook al zo'n leuke beer...!

    groetjes, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gelukt! Wat is ze leuk! Ik worstel nog steeds met Brechtje maar het komt goed! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Great post!
    I`m following your blog with a great pleasure in GFC
    Follow back?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi gemaakt! Met recht een stoer popje :-)

    BeantwoordenVerwijderen