maandag 23 mei 2016

Avondwandeling op Schiermonnikoog.

Afgelopen vrijdag organiseerde de pv van mijn werk een avondwandeling op Schier.
Dit leek me erg leuk en dus gaf ik me op. De hele vrijdag was het weer nou niet echt fantastisch maar de weergoden waren ons gunstig gezind, het bleef de hele avond droog.
Met 32 (oud-)collega's en aanhang stapten we om 17.00 aan boord van MS Boschwad.
Dit motorschip koerste richting Schiermonnikoog, we kwamen langs de Keupersplaat, daar liggen altijd veel zeehonden. Mooi om te zien.
We aten onderweg op de boot, en vlak bij Schiermonnikoog gingen een aantal collega's van boord om via het wad/strand naar Schiermonnikoog te lopen.
De anderen bleven aan boord tot in de haven waar ook de reguliere veerboot aanlegt. Met de bus gingen we naar het dorp en samen met een gids wandelden we door het dorp en langs de watertoren en de vuurtoren richting het strand waar ook de anderen aan zouden komen.
Het was prachtig!
Op Schiermonnikoog staan ook de meest prachtige huizen, je kijkt je ogen uit!
Na een mooie wandeling was er nog tijd om even koffie (met appeltaart EN slagroom) te drinken op het terras van een bekend hotel.
Daarna gingen we terug aan boord, en zagen we de zon ondergaan.(zo mooi!)
Om 22.30 waren we terug in Lauwersoog.
 Vissersboten in de haven, Lauwersoog. (en met het gele dak ms Boschwad)

 Donkere wolken maar het bleef droog
 Zeehonden op de Keupersplaat.

 De zon komt er bijna door.......
 Stilleven op de boot......
 Erg mooi huizen........


 De Zuidertoren, gebouwd in 1854 als tweede vuurtoren, in 1950 kreeg het de functie van watertoren en sinds 1998 wordt de toren gebruikt als antennetoren.

 De "Noordertoren" vuurtoren van Schiermonnikoog.

 Een mooie wandeling door het dorp, de duinen, richting het strand.

 Even poseren......(ik denk een kauw)
 Meneer Fazant was iets lastiger vast te leggen.....
 In het centrum staat deze onderkaak van een blauwe vinvis die op 6 maart 1950 in de Zuidelijke Ijszee is geschoten.
 En tot slot op de terugweg........de ondergaande zon!


4 opmerkingen:

  1. Heerlijk... wat is Nederland toch mooi. En dat jij daar gewoon woont en op een avondje even naar het eiland kan. Fantastisch toch... Ik heb heel erg mee genoten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie post. Helaas nog nooit geweest op Schiermonnikoog :-(.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig, dit uitje hebben wij ookmet het werk gedaan! Zo mooi! Ik heb er toen ook een post over geschreven. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk uitje! Ik ben nog nooit op Schier geweest maar mijn man kent het wel goed. Hij wil graag een keer samen gaan. Dus wie weet, van mij ook een 'Schiermonnikoogpost'
    Groetjes,
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen