maandag 8 oktober 2018

Nieuw avontuur.

De vorige keer had ik het er al even over, ik doe weer mee met de Mystery Blanket. Dit keer natuurlijk versie 2018 en het thema is Around the world. Je kon kiezen uit drie kleurenthema's: Desert, European Skies en Nordpolen. Ik heb gekozen voor Nordpolen omdat daar het meest blauw/groen in voorkomt ;-) De deken bestaat uit 6 grote blokken (vorig jaar 40 kleine) en elke maand maak je een nieuw blok waarvan je van te voren niet weet hoe het wordt!!! Een nieuw brei avontuur waar ik een half jaar mee vooruit kan.
Het begint gelijk goed, ik dacht dat ik toch wel aardig patronen kon inbreien, ik breidde toch al meerdere Noorse vesten en Zweedse omslagdoeken. Maar nu moet ik breien volgens de Grolse wanten techniek en Noors averecht. Het is verdikkie net of ik opnieuw moet leren breien, het gaat me dan ook nog niet zo vlug af. Ik blijf het proberen en misschien gaat het op den duur wel wat sneller (hoop ik).
Fijne week!!!
 De grote doos.........

 ......vol met heerlijke bolletjes.

 Inmiddels ben ik met het middenblok net over de helft....daarna volgen nog drie randen!

 Als de deken af is kun je hem/haar afwerken met deze stof en lint.
Onderstaande vesten/omslagdoek/babyreiszak breidde ik al eens eerder.

7 opmerkingen:

  1. Je zou denken met al die mooie breiwerken die je onderaan laat zien, dat je toch wel genoeg ervaring hebt met meerkleurig breiwerk. Grappig dat een andere techniek je dan toch zo kan verrassen! Veel plezier met het breien, ik vind wat je tot nu toe hebt gemaakt erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij word ie erg mooi....ven benieuwd succes met breien fijne week liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er heel goed uit! Mooi in deze kleur! Ik haak nu de Nordpolen. Het is veel groener dan ik dacht, ik vind het wél heel mooi!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ze jou nog iets 'nieuws'kunnen leren! In mijn gedachten kan jij alles. En dat bewijzen de kunststukken op je andere foto's wel. Succes! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dan zou je kunnen zeggen dat je het wel zou moeten kunnen. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In één woord geweldig wat jij allemaal maakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Om het nu eens echt op zijn Vlaams te zeggen : "Amaai"! Wat een geweldig mooie truien breide jij al eerder. Daar ben ik nu eens geweldig jaloers op. Die "blanket" komt helemaal goed, dat kan niet anders. De kleurtjes van de wolletjes zijn alvast prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen