dinsdag 3 april 2018

Het klussen hervatten.

Al een tijdje wordt er niet geklust aan het huis.
Afgelopen zomer was ik druk bezig met het afhalen van behang, verven en het hele huis beplakken met houten ijscostokjes.
Ja je begrijpt het vast al, ik heb het niet over ONS huis (al moet daar ook wel geklust worden eigenlijk) maar over het poppenhuis dat ik vorig jaar kocht.
Ik ben al een heel eind met het knippen en plakken van de ijscostokjes, de kozijnen en luikjes zijn geverfd maar nu ligt het al een tijdje stil.......
Binnenkort zal ik eens weer beginnen, het huis moet natuurlijk wel af.
Ik kocht alvast wel een keuken......een blauwe!!!
En ik vond op Etsy een Zweedse blauwe keukenbank en een Moraklok. Ze zijn van Lundby, de schaal is niet helemaal goed maar goed in het echt heb je ook grote en kleine banken en klokken niet waar!?
Op de rommelmarkt van de muziekvereniging vond ik nog een trapnaaimachine en een kistje met kleine klosjes garen.
En misschien ga ik binnenkort naar een poppenhuis- (en poppen en beren) beurs hier redelijk in de buurt (met een lieve vriendin als ze helemaal is opgeknapt).
In elk geval wordt het tijd om weer eens te beginnen, fijne week.
 De hele voorkant van het huis is inmiddels met "hout betimmerd"....
 ......en één zijkant voor de helft, nog genoeg te doen dus!
 De nieuwe blauwe keuken staat er alvast even in.
 Hij steekt wel een beetje boven het kozijn uit :-(
Het blauwe Zweedse bankje (klep kan echt omhoog) en de Mora klok.                                                 

 Eerst even op de zolder van het blauwe huis: een trapnaaimachine en klosjes garen.

8 opmerkingen:

  1. Oh, dat wordt heel gezellig in en om dat huis. Mooie klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk! Die ijscostokjes, wat een goed idee! En je hebt echte schatten gevonden, dat bankje, die klosjes naaigaren... prachtig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En die trapnaaimachine is helemaal de max!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig poppenhuis. En die naaimachine, super

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gaat een heel mooi huis worden :)
    Wat heb je al leuke spulletjes voor binnen.
    Misschien een tip, je geeft aan dat de keuken boven de raam uitkomt, wat denk je van een plantenbakje?
    Super lief dat je voor Esther als extra cadeautje een jurkje voor haar pop hebt gebreid. Dat doet altijd extra goed, een zelfgemaakt cadeautje.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt dat een mooi poppenhuis. Zelf heb ik er ook eentje staan op zolder, dit werkt wel inspirerend hoor! Misschien moet ik ook maar eens aan de slag. En wat een goed idee, die ijsstokjes!
    Groetjes, Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh zo leuk. Ik wil ook zo'n blauwe keuken (in volwassen maat dan :))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! De klok, de bank en de keuken! Die zou je toch graag in het groot willen! Even door klussen hoor het word prachtig! En die beurs gaat helemaal goed komen hoor! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen