dinsdag 5 juli 2016

Delfsail 2016

Van 29 juni tot en met 3 juli j.l. was de zesde editie van Delfsail.
Deze keer heb ik helaas niet veel van de schepen kunnen zien want ik liep mee in de streetparade.
De hele muziekvereniging was mee; twirlers, malletband en harmonie!
Ik hoefde niet op de basklarinet spelen maar liep met de Gemeentevlag.
Dit was de eerste keer dat ik meeliep, best spannend, maar ook erg leuk. Wat een mensen!!!
Tijdens de streetparade laat veel van de bemanning zich zien aan de bezoekers. Onder de bemanning bevinden zich veel trainees -jongeren tussen de 15 en 25 jaar-die met hun reis het avontuur  aangaan en een kans krijgen om te werken aan hun persoonlijke ontwikkeling.
Het weer was deze editie niet echt geweldig, ook wij kregen een enorme bui al voor dat de streetparade begon, alles en iedereen kletsnat.
Na afloop was er voor iedereen een barbeque, erg leuk om een keer mee te maken.

 Omdat ik deze keer geen foto's kon maken hierbij foto's van de vijfde editie in 2009. Toen was ik er samen met mijn oudste zoon.
 Prachtige schepen, overal vandaan. Ik weet niet of deze schepen er nu ook weer bij waren.

 Jack Sparrow (oftewel Johnny Depp) was er helaas niet.

 Groot schip uit Noorwegen.



 Wat een wir war van touwen he......
 ....erg indrukwekkend die grote schepen.


 Onder: toch nog een foto van dit jaar, de streetparade.












6 opmerkingen:

  1. Gaaf. Ik had er nog niet eerder van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb nog nooit zoiets meegemaakt, maar lijkt mij wel mooi.
    Jammer van die regen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk joh! Helaas ben ik er niet geweest, was alleen maar aan het werk. :-(( XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig blog heb je, via via kwam ik je tegen.
    Ik ga je zeker volgen
    Fijn weekend
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jack Sparrow...was er wel :-) Echter dit jaar heeft hij zich voornamelijk ingezet voor goede doel projecten aan boord verschillende schepen. Aanwal was hij zo nu en dan wel degelijk te zien. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen