dinsdag 26 juni 2018

Midsommar.

Afgelopen weekend werd er op het terrein bij de Fraeylemaborg in Slochteren voor het eerst een Midsommar Markt gehouden.
Al een tijdje geleden hadden we (schoonzus, vriendin en ik) besloten dat we daar wel graag even naar toe wilden.
Afgelopen zondag was het zover. Het weer was niet echt midsommar zullen we maar zeggen, het miezerde nogal. Maar echte Scandinavië liefhebbers laten zich door een beetje regen natuurlijk niet tegen houden. Er was van alles te zien, 35 kramen, en te doen, workshops, lezingen.
Natuurlijk neem ik altijd mijn fotocamera mee en ik had jullie graag van alles willen laten zien maar bij de tweede foto die ik wilde nemen (met toestemming) ging het mis. Na een windvlaag kwam er boven van het dakje van de kraam een hele plons water zo boven in mijn camera......:-(
Ik heb nog een paar foto's kunnen maken maar daarna deed'ie het niet meer.
(overigens na 2 dagen drogen nu gelukkig wel weer!!!)
Ik vond de markt erg leuk en hoop volgend jaar op een tweede editie met erg mooi weer zodat we dan ook nog even kunnen genieten van een broodje gerookte zalm of een Zweedse wafel.
Tot slot liepen we nog, net als de freule's vroeger, door de mooie kamers van de Fraeylemaborg.
Fijne week.
 Leuk he zo'n bloemenkrans.....en die Moraklok!!!

 Kijk die mooie trollen, zo knap gemaakt!
 Ook in en bij de kraam van Roeg en stoer mooie spullen. Allemaal handgemaakt.
  Brood in veel variaties, ik nam er één mee met kaneel en appel: heerlijk!!!
 Totaal overzicht, hier nog is het nog zo goed als droog.
  In de boom hangen mooie gevlochten bloemenkransjes, niet zo goed te zien met de camera van de telefoon.
 
  Gezellige zitjes overal.....
 
 Natuurlijk nam ik behalve het Zweedse brood nog wat mee, een paar kaartjes,
  
en een mutsje voor de poppen die bij de Zweedse klederdracht past. Nu alleen nog even maken.
 

 Anna was er zaterdag al klaar voor........



7 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik ben een paar jaar terug bij een Scandinavische markt geweest op Schokland (ik denk "op", weet ik niet zeker, het ligt wel hoog in ieder geval :-)) Prachtige locatie was dat. Erg leuk. Jij laat ook prachtige dingen zien en wat leuk: Anna met een bloemenkrans.
    Oei, de camera.... Gelukkig lijkt het mee te vallen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie post. Wij zijn niet geweest :-(.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er erg gezellig uit. Leuke produkten ook. Hier hebben we zoiets niet geloof ik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, wat ziet Anna er mooi uit! Die markt ziet er ook fantastisch uit, jammer van het weer. Nog meer jammer van je camera, maar dat is gelukkig weer goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig doet je camera het weer! Het was gezellig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Het valt me op dat in Brabant, waar wij wonen, zulke evenementen niet worden georganiseerd. Tenminste, ik kom ze niet tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei dat was brute pech met je fototoestel. Maar gelukkig ging het met je mobiel toch ook nog wel goed. In ieder geval laat je ons toch mooi meegenieten. De klok zag ik ook al bij de "vriendin" passeren! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen