zondag 18 februari 2018

Inspiratie opdoen....een dagje op stap.

Gisteren was het zover, een dagje op stap, inspiratie opdoen op de Handwerkbeurs in Zwolle.
Het was wel even spannend of we konden gaan want vriendin van Pippa's Hus werd zo ziek afgelopen week. Gelukkig was ze genoeg op gekalefaterd dat ze het aandurfde om mee te gaan en dus togen wij gistermorgen met de trein naar Zwolle. De reis ging als een tierelier en even voor tien uur stonden we voor de IJsselhallen. Er waren meer dames (ook wel heren hoor) maar wij hadden e-tickets en konden zo door lopen. Eénmaal binnen gingen wij niet de hele meute achterna maar de andere kant op zodat we heerlijk rustig overal konden kijken. En ik kan je vertellen: er was wat te bekijken!. (dus bijna geen foto's gemaakt). Ongelofelijk wat een mooie spullen!!!
Na een tijdje kijken was het even tijd voor de inwendige mens, maar het was zo druk overal dat we uiteindelijk achter de poffertjeskraam op de grond zaten met een van huis meegenomen krentenbol (ook lekker). Daarna nog even verder neuzen. Natuurlijk gingen we niet met lege handen naar huis, we kochten bij de poppenkraam o.a. tricot en mohair voor haartjes en ik kocht nog een borduurboek en een boek voor quilten (nog nooit gedaan maar wil het toch eens proberen).
Toen we uitgekeken waren liepen we weer naar het station en de intercity naar Groningen zou zo vertrekken, mooier kon het niet, moe maar voldaan weer richting huis!
Een heerlijk inspirerend dagje uit!
Fijne week.
 Bij binnenkomst kregen we dit mooie borduurblad......

 Sommige stands waren zo vrolijk en kleurrijk..........
 .....we kunnen thuis ook aan de slag.

 Lieve beertjes..........

 Even pauze.........(dat chalkboard writing lijkt me ook leuk om te doen!)

 Prachtige truien, omslagdoeken, wol, boeken (o.a. Oland breien).

 Zo gezellig allemaal......

 .......zo verleidelijk, al die mooie gekleurde bollen.

 Tricot, mohair etc. voor het maken van nog meer poppen, eerlijk verdeeld (morgen breng ik het Es)
 Een stukje leer, hier hoop ik schoentjes van te kunnen maken.
 Nieuwe stansmallen zodat ik mijn stansmachine ook weer eens gebruik.
 Weer een paar prachtige boeken er bij, ik hoef me niet vervelen.

5 opmerkingen:

  1. Amaai, dat moet leuk geweest zijn. Ik vind dat jullie je flink hebben kunnen inhouden bij het zien van al die prachtige spullen. Wat een stansmachine is, ben ik even moeten gaan opzoeken. Dat kende ik nog niet. Wat maak jij er mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-( eigenlijk gebruik ik hem niet zoveel.
      Ik heb wel uit vilt mooie figuurtjes gehaald! , ik zal er eens weer mee aan de slag.


      Verwijderen
    2. Ja dan kan ik eens zien wat je er allemaal mee kan!

      Verwijderen
  2. Ha leuk! Ik was er vrijdag, ik heb deze week ook nog een blog met een verslag. Ik zal een linkje toevoegen naar jouw verslag!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen