zondag 10 december 2017

Op weg naar kerst.

Na een gezellige Sinterklaasavond nu op weg naar kerst.
Afgelopen week alvast een kerstboom gehaald (hij staat er nog niet) en de kerstster en wat andere lichtjes vast opgehangen/neer gezet.
Ik maakte weer foto's in de winkel van mijn zus,die alweer een tijdje in kerstsfeer is en gisteren ging ik met mijn zus, twee schoonzussen en een schoondochter van één van hen naar de Zweedse kerstmarkt. Het was er weer gezellig druk en we hadden een heerlijke ochtend. Bij de loppis vond ik een prachtig blauw bankje voor de poppen en ik kocht een prachtige schapenvacht voor op de Zweedse klepbank.
Vanmiddag speelden we met de harmonie in een Adventsdienst en komende vrijdag op de Dickensmarkt hier in het dorp. Het is druk en veel maar de kerststemming begint te komen.
Fijne week allemaal.
 Eerst even een kijkje bij het Haagse Hofje......


 ....veel lichtjes, vachtjes en engeltjes.

 Kleine witte kerkjes.....
 ....en zachte hertjes.


 In de oude suikerfabriek in Groningen......de Zweedse kerstmarkt.



 Veel mooie spullen en een wensboom....
 ......en natuurlijk even een Zweedse wafel en chocolademelk (de koffie was op dat moment op)

 Hier Noortje op het blauwe poppenbankje......

 .....en een heerlijke IJslandse schapenvacht.


 Oh ja, dit mooie boompje nam ik ook nog mee.

10 opmerkingen:

  1. Gezellig allemaal!....fijne week liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grote vacht ook! Hij staat prachtig!
    Ach en dat bankje, ook weer zo leuk! En die Moraklok, daar heb ik al eens op geboden via Marktplaats. Wat een mooierd he? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er gezellig uit. Leuke spullen. Vooral het engeltje is erg mooi.

    Ligt er ook sneeuw bij jullie?

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof en gezellig winkeltje van je zus! Chance dat ik niet in de buurt woon. Het zou moeilijk zijn om aan die fijne dingen te weerstaan. Jij kocht ook prachtige spullen. Noor heeft een leuk jurkje aan. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In Zweden zijn ze niet zo krenterig met "het beleg" op de wafels :-). Het poppenbankje is echt schattig en de vacht prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gostei das renas e das casinhas. Feliz Natal querida Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents.
    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen